Test napędów 4x4 w autach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TomEr
    Classic
    S_OCP Member
    • 2006
    • 23

    Test napędów 4x4 w autach

    no to jako pierwszy proponuje termin - czwartek 19:00-20:00 parking tesco ... inne propozycje?
  • Thundi
    L&K
    • 2005
    • 1157

    #2
    Test napędów 4x4 w autach

    To na co ja przynajmniej czekałem od kilku tygodni, w końcu się pojawił w "Auto Świat" numer: 4 z dnia 21.01.2008.
    Od początku wiedziałem, że nie będzie to pełny test (który by się przydał) wszystkich napędów 4x4. Do testów wzięto VW Golf 2.0 TDI, Audi A4, BMW 330d, Mercedes C320 CDI oraz Hyundai Tucson 2.0 przy czym każde z tych aut było w dwóch wersjach z napędem na 1 oś oraz na wszystkie 4 koła. Auta testowano w parach i dodatkowo wyniki przedstawiono zbiorczo. Niestety o ile test w parach wypada wmiare miarodajnie o tyle porównanie aut zbiorczo jest niestety kompletnie niemiarodajne. O ile w parach Auta było praktycznie takie same (oprócz Audi gdyż z napędem na 4 koła miało silnik 3.0TDI a z napędem na koła przednie miało silnik 2.7TDI (wszystkie samochody wyposażone w silnik 3.0TDI mają napęd na 4 koła)) Jednak starano się najbardziej porównać (zbliżyć konfigurację) aut marek Audi- BMW-Mercedes Golf jak i Tucson są przetestowane jakby na doczepkę.
    Auta testowano w paru różnych konkurencjach:
    1. Przyśpieszenie na ubitym śniegu 0-50km/h
    2. Prowadzenie głęboki śnieg (bez ESP) i tu brano średnia prędkość na dystansie 700m
    3. Prowadzenie ubity śnieg z ESP znowu prędkość średnia ale na dystanse 2030m
    4. Przyśpieszenie "u-Split" 0-50km/h
    5. Hamowanie "u-Split" 100-0lm/h
    6. Prowadzenie na mokrej nawierzchni (tor) prędkość średnia na dystansie 1835m
    ("u-Split" - to tak zwana jazda na różnych nawierzchniach (lewe koła jadą na innej nawierzchni niż prawe zazwyczaj sucha-mokra)
    Niektóre wyniki są po prostu oszałamiające i o ile różnica w pierwszy teście samochodu A4 (4 - 4,8 przód -9,8)może wynikać z silnika i skrzyni biegów (3.0TDI ma Tiptronik a 2.7TDI ma Multitronika) to o tyle test 330d (4 - 4,7 tył - 10,2) po prostu pokazuje klasę aut z napędem na 4 koła co udowadnia test Mercedesa (4 - 5,1 tył - 10,8)
    W wszystkich niemal wypadkach auta z napędem na 4koła były lepsze jednak Golf jak i Tucson nie pokazują aż tak drastycznych różnic (jednak są to auta które nie mają prawdziwego napędu na 4koła tylko dołączany napęd na tył.
    Niestety auta miały różne opony dlatego zbiorczo wygląda to nieco dziwnie:
    1. A4 3.0TDI quattro
    2. 330xd
    3. C320 CDI 4 Matic
    4. Golf 2.0 TDI 4Motion
    5. A4 2.7TDI
    6. Golf 2.0TDI
    7. 330d oraz C320 CDI
    9. Tucson 2.0 4WD
    10. Tucson 2.0
    Szczególnie dziwnie wypadły pozycje 6 i 7 Bo Golf ma mniejszy silnik (choć i mniejszą masę)
    Test zajmuje 7 stron które co nieco dają do myślenia.

    ps. I najważniejsze bo bym zapomniał test pokazuje znaną już od dawna maksymę:
    "Auto z napędem na 4 koła przyspiesza jak żadne inne lecz hamuje jak każde inne"
    O ortografie dba FF.
    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
    Skoda Octavia & Audi A6

    Komentarz

    • yanooshiiik
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2007
      • 172

      #3
      Dlaczego "dziwnie" ? Jak nie ma trakcji, a na sniegu o dobra trudno, to na grzyba silnik o duzym momencie obrotowym .. i tak kola ci tego nie przeniosa. A wowczas wazniejsze wlasnie staja sie opony i .... moc.

      Pewnie lepiej poradzilby sobie samochod o mniejszym momencie a wyzszej mocy. Przy wysokim momencie obrotowym latwiej stracic trakcje a i esp jak sie wlaczy to skutecznie redukuje osiagi silnika.

      W 4x4 moment rozklada sie na 4 kolka .

      Komentarz

      • ziutsane
        RS
        • 2007
        • 2376

        #4
        prawda prawda
        co do opon mam te dunlopy co byly testowane w audi i naprawde to kawal dobrej oponki szczerze polecam
        mnie wyniki w sumie nie dziwia a juz na pewno nie dziwi mnie ostatnia pozycja Tucsona
        Radio: C90r+XDP210EQ
        Kable:Opt,Skyline,50 mm
        Wzm:XES M1+FP 1.800
        Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

        Komentarz

        • Thundi
          L&K
          • 2005
          • 1157

          #5
          Zamieszczone przez yanooshiiik
          Dlaczego "dziwnie" ? Jak nie ma trakcji, a na sniegu o dobra trudno, to na grzyba silnik o duzym momencie obrotowym .. i tak kola ci tego nie przeniosa. A wowczas wazniejsze wlasnie staja sie opony i .... moc.

          Pewnie lepiej poradzilby sobie samochod o mniejszym momencie a wyzszej mocy. Przy wysokim momencie obrotowym latwiej stracic trakcje a i esp jak sie wlaczy to skutecznie redukuje osiagi silnika.
          no właśnie. tez tak myslałem jednak Golf z pozycji 7 ma napęd na przód tylko i wyłącznie oraz mniejszy silnik niż auta z pozycji 8 choć fakt że 8-sma pozycję zajmują auta tylnonapędowe (choć mocniejsze) i może to rodzaj napędu jest poniekąd przyczyną (ponoć napęd na przud jest lepszy niż na tył )

          (osiągi jak by kto pytał:
          Golf 2.0TDI 140KM/320Nm masa 1388kg napęd na przód
          C 320 CDI 224KM/510Nm masa 1772kg napęd na tył
          330d 231KM/500Nm masa 1684kg napęd na tył)

          Dość dużo słysze o właśnie tych oponach ponoć faktyznie najlepsze na śnieg

          No i jeszcze pare słów o Tucsonie, koniach oraz Nm
          Otuż Był to jedyny samochód bęzyniasty i choć moc miał podobna do Golfa (141KM) to jednak moment znacznie niższy (184Nm) I to hyba właśnie rużnica Nm zdecydowała o kiepsiej pozycji tego auta w tym teście.
          O ortografie dba FF.
          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
          Skoda Octavia & Audi A6

          Komentarz

          • yanooshiiik
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2007
            • 172

            #6
            hmmm 184Nm na silniku Ale dajmy temu spokoj. Powodow moglo byc wiele .. np. zawiecho, opony, przebieg momentu, humor pingwinow

            W kazdym razie, ciekawa sprawa. 4x4 Tucson tez slabo wypadl, gorzej niz golf z napedem na przednie lapy. Moze tam jakis przedpotopowy haldex z czasem reakcji 5 sek.

            Komentarz

            • rad10
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2006
              • 180

              #7
              Czytając ten artykuł w AŚ zwróciłem uwage na jedną rzecz, a mianowicie, że cena A4 3.0 TDI z napędem quattro kosztuję tylko 20 tyś. zł więcej niż Audi A4 2.7 TDI z napędem na przód!!!! Różnice w osiągach są znaczne nie wspominają już o przewadze napędu na wszystkie koła. 20 tyś .zł to nie taka mała kwota, ale przy 190 tyś zł za auto nie jest też jakaś olbrzymią kwotą!!! :szeroki_usmiech

              Komentarz

              Pracuję...